ဘယ္သူ႔လက္ေအာက္မွ မေနခ်င္ဘူး ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ဇြန္လ ၁၈ရက္ေန႔တြင္
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္၌ လံုး၀လြတ္လပ္ေရး အဆိုကို တင္သြင္းစဥ္
ျမြက္ၾကားသည့္ မိန္ခြန္း
ကြ်န္ေတာ္
ယခု ဒီအဆိုကို တင္သြင္းရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က
လူမ်ိဳးစံုတို႔ရဲ့ ကိုယ္စာလွယ္မ်ား လာေရာက္ စုေ၀းလ်က္ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ
လႊတ္ေတာ္ဆို၍ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဖြဲ႔စည္းျပီးေနာက္ ဗမာျပည္ရဲ့ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု
အေျခခံ ဥပေဒကို ေရးဆြဲဖို႔ လာ၍ တာ၀န္ယူျခင္း ျဖစ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔
ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲမည္ဆိုတာ
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ အေျခခံမူလကို ေရွးဦးစြာ သိ ထားဖို႔လိုတယ္။ ဒီလို
အေျခခံအခ်က္အလက္ကိုမွ မသိဘဲႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္ လက္၍ ဗမာျပည္ရဲ့
ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ေရးဆြဲမယ္ဆိုလွ်င္ တေယာက္ ႏွင့္တေယာက္
သေဘာတမ်ိဳးစီျဖစ္၍ ဘာမွ် အေျခခံမရွိ၊လမ္းစဥ္မရွိဘဲ ညႊန္ၾကားျပသမႈ မရွိဘဲ၊
ကြ်န္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္ရာကို အျမန္ဆံုး ေရာက္ေတာ့မယ္ မဟုတ္ဘူး။
ေကာ္မတီ ဖြဲ႔ရမယ္
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ
လႊတ္ေတာ္အဖြဲ႔ၾကီး ဤတပတ္ အစည္းအေ၀းျပီးတဲ့ေနာက္ ဒီတပတ္ အ စည္းအေ၀းမွ
ေကာ္မတီ အသီးသီးခန္႔ထားမယ္။ ဒီေကာ္မတီမ်ားက ဆက္လက္၍ ဗမာျပည္ရဲ့
ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ဥပေဒထဲမွာ ဘာေတြ ထည့္သြင္းသင့္တယ္၊မသင့္ဘူးဆိုတာ ေတြ
ေသေသခ်ာခ်ာ ေဆြးေႏြးတဲ့ အခါမွ အေျခခံအားျဖင့္ ဘယ္အေပၚမွာ မူထား၍
ေဆြးေႏြးၾကမယ္ဆိုတာ တဦးႏွင့္ တဦး က်က်နန သိရွိရမယ္။ အဲဒီလို
တဦးႏွင့္တဦး သိရွိနားလည္မႈ မတူခဲ့လွ်င္ ေကာ္မတီမ်ားရဲ့ လုပ္ငန္းမ်ားလည္း
ခက္ခဲတယ္။
တဖြဲ႔တမ်ိဳးစီ မျဖစ္ရန္
အဲဒီေတာ့အေျခခံ
သေဘာအားျဖင့္ တိုက္ရိုက္ သတ္မွတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္တခုကို တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ
လႊတ္ေတာ္မွ ပဌမ ဆံုးျဖတ္ဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီလို ဆံုးျဖတ္ျပီးမွ ေရွ႕ဆက္လက္
အလုပ္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လုိ လုပ္ရမယ္ဆိုတာ သိႏိုင္မယ္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္
ေကာ္မ တီ အဖြဲ႔မ်ားမွာ တခ်ိဳ႕က သမၼတသေဘာမ်ိဳး ေဆြးေႏြးမယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း
ရွင္ဘုရင္ သေဘာမ်ိဳး ေဆြးေႏြးမယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ျပည္ေထာင္စု သေဘာမ်ိဳး အစ
ရွိသျဖင့္ ေဆြးေႏြးၾကေတာ့ အဖြဲ႔အဖြဲ႔ခ်င္း မတူၾကေတာ့
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္မွာ ျပန္လွန္ အစီရင္ခံၾကတဲ့အခါမွာ ဆက္စပ္လို႔
မရေအာင္ ျဖစ္သြားမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အေျခခံ အားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုမူ
ျပဌာန္းဖို႔လိုတယ္။
အဲဒီလိုလုပ္ျပီးေနာက္မွ တိုင္္းျပဳျပည္ျပဳ
လႊတ္ေတာ္ကေန၍ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ဥပေဒေရး ဆြဲဖို႔ အသီးသီးခန္႔ထားတဲ့
ေနရာမယ္ ေရွ႕ဆက္လက္၍ အေျခခံရမယ္။ အဲဒီအခါမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔
အေျခခံလိုတဲ့အတို္င္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ အဆို သြင္းတဲ့အခါမွာ ဒီအဆိုကို ေတာ
္ေတာ္ဘဲ စစ္စစ္ေဆးေဆး ေရးဆြဲျပီး တင္သြင္းျခင္း ျဖစ္တယ္။ မူလပဌမဆံုး
ကြ်န္ေတာ္ တင္သြင္းရမဲ့ ဒီအဆိုဟာ ဖ၊ဆ၊ပ၊လ ပဏာမ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ပဏာမ ျပင္ဆင္မႈ
ညီလာခံတုန္းက ဆံုးျဖတ္တဲ့ အဆိုပဲ။ အဲဒီအဆိုကို ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ
အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားျပီးတဲ့အတြက္ ဖ၊ဆ၊ပ၊လ ပဏာမ
ညီလာခံသဘင္က ခင္ဗ်ားတို႔ကို ျပင္ဆင္ေစ၍ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္မွာ
တင္သြင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
စုေ၀းတိုင္ပင္ရံုမွ်သာ
ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ
ယခုဒီလာ၍ အစံုအညီစုေ၀းရံုသာ ရွိပါေသးတယ္။ ေတာင္တန္း ေဒသႏွင့္ ဗမာျပည္မ
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာ တိုင္းသူျပည္သားေတြ၏ ဆႏၵအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္
ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ဥပေဒအေျခခံေရးဆြဲဖို႔ စုေ၀းရံုဘဲရွိတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ၾကီး၏ အဖြဲ႔အစည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီႏိုင္ငံေတာ္မွာ
ဘယ္နယ္ေတြပါမည္ဆိုတာ က်က်နန သတ္မွတ္ခ်က္ မျဖစ္နိုင္ေသးဘူး။ ကိုယ္စားလ်ယ္ေတြ
စုေ၀းတိုင္ပင္ရံုသာ ရွိေသးတယ္။
ျပည္ေထာင္စုသေဘာ
ကြ်န္ေတာ္တို႔
တင္သြင္းတဲ့အဆို (၁) အခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေရးဆြဲအပ္တဲ့
ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ဥပေဒက ဘယ္လိုျဖစ္သင့္သလဲဆိုလွ်င္
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဟု ေခၚတြင္ေစေသာ လြတ္လပ္တဲ့ အခ်ဳပ္အျခာ
အာဏာပိုင္ သမၼတႏိုင္င့ ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ ပဌမ
ေရွးဦးစြာ ဗမာႏိုင္ငံရဲ့ ေပၚဆဲေပၚ လတၱံ႕ေသာ အေျခခံဥပေဒသေဘာမ်ားကို
ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတာက အထူးရွင္းျပေနစရာ
မလိုပါဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္ အတြင္းမွာ ျပည္ေထာင္စု သေဘာမ်ိဳးအားျဖင့္ ျဖစ္တယ္။
ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံသေဘာမ်ိဳး အျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းမယ္ဆိုတာ ရည္ရြယ္ရင္း
ျဖစ္ပါတယ္။
ေတာင္တန္း မစိုးရိမ္ႏွင့္
ဒီျပည္ေထာင္စု
ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေန၍ တင္ျပျခင္းအားျဖင့္ ယခု တိုင္းျပဳ
ျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ကို ၾကေရာက္ၾကတဲ့ ေတာင္တန္းေဒသဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ အမတ္
မ်ားဟာ ဒီျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ကို သူတို႔ သတ္ဆိုင္ရာ နယ္မ်ားက
ပါ၀င္ျပီးသား ျဖစ္သလား၊ မျဖစ္ဘူးလား ဆိုတဲ့ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ နည္းနည္း
သံသယ ရွိတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ သိရတယ္။ ဒီကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ တိတိလင္းလင္း
ရွင္းျပလိုတာက ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္လို႔ ဒီအဆိုထဲမွာ ဘယ္နယ္ေတြ
ပါတယ္လို႔ သတ္မွတ္ ထားျခင္း မရွိ ေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေတာင္တန္း ေဒသမွေန၍
တက္ေရာက္လာတဲ့ ကိုယ္စာလွယ္ေတြဟာ ဘာမွ် ဒီကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ စိုးရိမ္စရာ
မရွိဘူး။ ဒီျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ထဲမွာ ကိုယ္ပါခ်င္မွ ပါႏိုင္တယ္။
ကတိကို မေဖာက္ဖ်က္ဘူး
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္
ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ေနရာမွာ သေဘာတူညီခ်က္ စာခ်ဳပ္တဲ့အခါမွာ ေတာင္တန္းေဒသ
ကိုယ္စာလွယ္မ်ားႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ ဆိုခဲ့တဲ့ စာခ်ဳပ္ အရ
ျဖစ္ေစ၊ေနာက္ ဒီေတာင္တန္းေဒသဆိုင္ရာ စံုစမ္ေရးအဖြဲ႔ အစီရင္ခံစာမွာ ေထာက္ခံ
ခ်က္မ်ားကို လက္ခံရလာခဲ့သည့္ အတို္င္း ျဖစ္ေစ၊ အဲဒီလို လက္ခံထားတဲ့
စာခ်ဳပ္သေဘာ တူလိုတဲ့ အခ်က္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ အဖို႔မွာ ဆိုလွ်င္
သေဘာတူလာတဲ့ တကယ့္ အရင္းခံသေဘာထားကို လက္ခံထားျပီး ၊ဒီအတိုင္းဘဲ
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ ေတာ္မွာ လုပ္မွာဘဲ ဆိုတာ ေတာင္တန္းနယ္ဖက္ဆိုင္ရာ
ကိုယ္စားလွယ္တို႔အား တိတိလင္းလင္း နားလည္ေစခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ
ေပးျပီးသား ကတိ၊နားလည္ျပီးသား သေဘာ တူညီခ်က္ တို႔ကို နယ္ခ်ဲ႕သမားလို
ေဖာက္ဖ်က္ျခင္း မရိွဘူး။
စာတေစာင္ရတယ္
တေန႔က
ကြ်န္ေတာ္ဆီ စာတေစာင္ ေရာက္လာတယ္။ အမွန္စင္စစ္ ကေတာ့ ေတာင္ တန္း
ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေျပာလို႔လား၊ သို႔မဟုတ္ ေတာင္တန္းနယ္ ဆိုင္ရာဌာန
ညႊန္ၾကားေရး၀န္ကဘဲလား မေျပာတက္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီလို တဆင့္ေန၍
ေတာင္းတန္းေဒသ ဆိုင္ရာ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္မွာ
ေဆြးေႏြး တဲ့ အခါမွာ အင္မတန္ အစိုးရိမ္ၾကီးတဲ့ အေၾကာင္းေတြ စာတေစာင္ရတယ္။
ဒီစာကို တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ ရံုးကဘဲ ရမလား မေျပာတက္ဘူး။ ဘာပါသလဲ
ဆိုလွ်င္ မွတ္မိသေလာက္ ေျပာရလွ်င္ ေတာင္တန္းနယ္ဆိုင္ရာ ကိစၥအရပ္ရပ္ကို
တို္င္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ကေန၍ ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ နယ္ရဲ့
ကိုယ္စားလွယ္လူမ်ားစု သေဘာတူညီခ်က္ မရဘဲ၊ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္မွ
မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ၊ ေတာင္တန္းနယ္ ဆိုင္ရာ စံုစမ္းေရး အဖြဲ႔တိုင္းက
ေထာက္်ခံခ်က္ ေပးထိုက္တယ္။
စိတ္ကူးလြဲလွ်င္
ဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အခ်င္းခ်င္းမွာ လူမ်ားစု လူနည္းစု
မျဖစ္ဘဲသေဘာကြဲလြဲ ေနလွ်င္ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလြတ္ေတာ္က ဘာဆံုးျဖတ္မလဲဆိုတဲ့
ေမးခြန္းကို ေတာင္တန္း နယ္ဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကလာေတာ့ မေမးဘူး။
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ ကိုလဲမေမးဘူး။ မဆုိင္တဲ့ေတာင္တန္းေဒသ
ဆိုင္ရာဌာန ညႊန္ၾကားေရးဝန္ကေန၍ စိတ္ပူပံုရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာမွာ
စည္းကမ္းနည္းလမ္းမမွန္ဘူးလို႔ ယူဆတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အခုေျပာဆိုျခင္းဟာေတာင္းတန္းဆိုင္ရာကိုယ္စားလွယ္မ်ားကေန၍အဂၤလိပ္ကို
သြားကပ္တယ္လို႔ မဆိုလိုဘူး။ သိုု႔ေသာ္လည္း ဒီတိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္က
ဆံုးျဖတ္တဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္မွ ငါတို႔ကိုးကြယ္ရာရမယ္ဆိုလွ်င္
ဒီလိုစိတ္ဓါတ္ရွိတဲ့ လူေတြဟာ ေနာင္ကိုးကြယ္ရာ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ်
မရွိနဳိင္ဘူးဆိုတာ သတိေပးလိုက္တယ္။
ဖိႏွိပ္ဆံုးျဖတ္ျခင္း မျပဳ
ဒီတိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ေျပာရလွ်င္ ဘယ္အဂၤလိပ္ရဲ႕
အကူအညီနဲ႕ ဒီတိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ကို လာ၍ၾသဇာေပးဖို႔၊ အခြင့္အေရး
ကိုကာကြယ္ဖို႔ သေဘာမ်ဳိးရွိသင့္တဲ့ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္မဟုတ္ဘူး။
ေတာင္တန္းေဒသဆိုင္ရာ ကိစၥကို စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ ခင္ဗ်ားတို႔နယ္ဆိုင္ရာ
အခ်င္းခ်င္းမဲတူေနၾကလွ်င္ ဒီတိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဖ-ဆ-ပ-လ
အမတ္မ်ားဟာ အမ်ားဆံုးျဖတ္တဲံအတိုင္း၊ အမ်ားဆံုးအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္နဲ႕
တိတိလင္းလင္း သတိေပးလိုတာက ခင္ဗ်ားတို႔ အခ်င္းခ်င္း ဘယ္သူဘယ္သူမွ
မဲမသာဘဲႏွင့္ မဲၿပဳိင္ေနလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္က
ဝင္ေရာက္အတင္းဖိၿပီး မဆံုးျဖတ္ဘူး ဆိုတာသတိေပးလို ပါတယ္။
မပါခ်င္လွ်င္ မပါပါႏွင့္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေတာင္တန္းနယ္ဆိုင္ရာ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ေစတနာအင္မတန္
သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တင္သြင္းတဲ့ အဆိုၿပီးသည့္ေနာက္
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္နယ္ပါလို႔ ဘယ္အခ်က္
အလက္ဘယ္အခြင့္အေရး အေျခခံေတြဘယ္လိုစုေပါင္းသင့္တယ္ ဆိုတဲ့ကိစၥကို
ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ တင္သြင္းတဲ့အဆိုကို သေဘာမက်လွ်င္
ေတာင္တန္းနယ္ဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက သေဘာရွိ၊ ဗမာျပည္ႏွင့္
မေပါင္းနဳိင္လွ်င္ ေနနဳိင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယေန႔ စိတ္ေစတနာ ကို
ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္သားသား ထားတယ္ဆိုတာကို သိေစလို၍ ျဖစ္တယ္။
အတင္းမလုပ္ပါဘူး
ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္အတူတူေပါင္းၿပီး မလုပ္ခ်င္လွ်င္
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလဲ (ဗမာစကားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ကရင္စကားဘဲ) ခင္ဗ်ားတို႔ကို
အတင္းနသားယား နည္းမ်ဳိးစံု မသံုးပါဘူး။ ေတာင္တန္းကမိတ္ေဆြမ်ား တိတိလင္းလင္း
နားလည္ေစခ်င္ တယ္။ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ေျပာသလို ခင္ဗ်ားက ရွင္းရွင္းေျပာမွ
သူတို႔ပိုရႈပ္သြားၿပီလို႔ ဆိုသလို မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။
အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာပိုင္
အဲဒီေတာ့ ျပည္ေထာင္စု နဳိင္ငံေတာ္မွာ ဘယ္နယ္ေတြပါရမယ္ မသိေသးဘူး။
ပါခ်င္တဲ့ နယ္ပါၾက။ နယ္ကိုသတ္မွတ္မထားဘဲ၊ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနဳိင္ငံေတာ္လို႔
သာမည ထည့္ ထားျခင္းမွ်သာျဖစ္တယ္။ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာပိုင္
သမၼတနဳိင္ငံဆိုတဲ့ေနရာမွာ လြတ္လပ္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဟာရွင္းစရာမလုိဘူး။
အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာအက်ဳံးဝင္ၿပီး သား သေဘာတရားရွိတယ္။ နဳိင္ငံေတာ္ဆိုရုံႏွင့္
အားမရ မေက်နပ္ဘဲ အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာပိုင္နဳိင္ငံမွ ျပည့္စံုလံုေလာက္တယ္လုိ႔
သေဘာထားၾကတယ္။
သမၼတနဳိင္ငံစနစ္
အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ နဳိင္ငံေတာ္မွာ သမၼတစနစ္အားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းၿပီး
ထူေထာင္လိုတယ္။ သမၼတ စနစ္ဆိုတာ ဒီေခတ္အခါမွာသာကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဗမာစာမွာ
ေပၚေပါက္လာတဲ့စကားဘဲ၊ ဘာလဲဆိုေတာ့ တစ္နဳိင္ငံလံုးအုပ္ခ်ဳပ္ရမယ့္
ပုဂၢိဳလ္ကို ၄ႏွစ္၊ ၅ႏွစ္၊ ၁၀ႏွစ္၊ အားျဖင့္တႀကိမ္က်ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ့
ထံုးစံ စနစ္၊ ဒီေခတ္က်မွ ေပၚေပါက္လာတဲ့ စနစ္ျဖစ္တယ္။
ပါလီမန္က ခ်ဳပ္ေနေသးတယ္
ဗမာျပည္ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္တာ္ဟာ အဆင့္အတန္းအားျဖင့္ အခ်ဳပ္အခ်ာ
အဏာပိုင္ သည္ဟု ယူဆရေသာ္လည္း အခြင့္အေရးအားျဖင့္ ဆိုလွ်င္ အာဏာမရွိေသးဘူး။
ဘိလပ္ပါလီမန္က အုပ္ခ်ဳပ္ေနသျဖင့္ ပါလီမန္အခ်ဳပ္အခ်ာ
စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ေနျခင္းမွ ရပ္စဲၿပီး ဥပေဒအရ အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာရရွိမယ္။
ဒီလႊတ္ေတာ္ဟာ အာဏာအရွိဆံုး
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္မွာ ေျပာဆိုတဲ့စကားေတြဟာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္
ေျပာဆိုနဳိင္တယ္လို႔ ယူဆတယ္။ သို႔ေသာ္ ဥပေဒ အခြင့္အေရးအရ
အာဏာရွိသလားဆိုေတာ့ မရွိေသးပါ။ ဒီတိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္မွာ
ဆံုးျဖတ္လိုတဲ့ အဆံုးအျဖတ္မ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္ မရွိဆံုးျဖတ္နဳိင္တယ္။
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားက လြဲရင္မည္သူမွ် မေႏွာက္ယွက္နဳိင္။
ဒီလႊတ္ေတာ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဥကၠဌဟာ ရွင္ဘုရင္ဘဲ။ သူရဲ႕အဆံုးအျဖတ္
အေစာင့္အေရွာက္အတိုင္းလုပ္နဳိင္တယ္။
မိတ္ေဆြသေဘာႏွင့္ နည္းပါ
အကယ္၍ အထက္ကေျပာဆိုခဲ့တဲ့ အတိုင္း၊ အာဏာလႊဲေျပာင္းမူမွာ ေအးေအးေဆးေဆး
မျဖစ္ဘဲ အခက္အခဲမ်ားေပၚေပါက္လာမည္ဆိုလွ်င္ ဒိျပင္တနည္းကို စဥ္းစားရမွာဘဲ။
ဥပမာဆိုလွ်င္ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ဟာ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာပိုင္
အဖြဲ႔ျဖစ္တဲ့အတုိုင္း အာဏာကို အတင္းယူတဲံ နည္းရွိတယ္။ သို႔ေသာ္ ယခုအဆိုမွာ
အတင္းယူတဲ့နည္းကို မတိုက္တြန္းဘဲ ၾကည္ၾကည္သာသာ မိတ္ေဆြသေဘာမ်ဳိးႏွင့္
ယူလိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးသာျဖစ္တယ္။
အတင္းေၾကျငာမယ္ ဆိုလွ်င္
တစ္ကယ္လို႔သာ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္က ဗမာျပည္ဟာ
လြတ္လပ္တဲ့ျပည္ျဖစ္တယ္လို႔ အတင္းေၾကျငာၿပီး ၾကားျဖတ္အစိုးရဖြဲ႕မည္
ဆိုၿပီးအတင္းလုပ္လွ်င္ အဂၤလိပ္ အစိုးရႏွင့္ အက်ယ္အက်ယ္ မၿငိမ္းဖြယ္
ျဖစ္မွာတဲ့။ ဒီလို ျဖစ္လွ်င္ ျပင္ဆင္မွဳ လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ထားဖို႔လဲ လိုမယ္။
ဒီေတာ့ ဒီလိုမလုပ္ဘဲ ေအးခ်မ္းတဲ့ နည္းႏွင့္ဘဲ လုပ္လွ်င္လဲ ခုကမာၻႀကီးမွာ
ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေျခခံႏွင့္ အဂၤလိပ္မ်ားျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေျခေနအရ ျဖစ္မယ္ဆိုလဲ
ယူဆတယ္။ အေႏွးအျမန္ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဖက္ကလဲ အင္အားေတာင့္ေတာင့္
တင္းတင္းႏွင့္ စည္းစည္းလံုးလံုးရွိဖို႔လိုသလို တစ္ဖက္ကလဲ ေစတနာရွိဖို႔
လိုတယ္။
လက္ေတြ႔ သေဘာမ်ဳိးႏွင့္
လံုးဝ လြတ္လပ္ေရးကို ဒီမူထဲမွာ ထည့္ထားတဲ့အတြက္ ေရွ႕အဖို႔
ဘယ္လိုအေႏွာက္ယွက္မ်ဳိးေတြနဲ႕ ေတြ႔မယ္ဆိုတာ မေတြးရဲေလာက္ေအာင္ပါဘဲ။
သို႔ေသာ္ အခုအဆိုအတည္ျပဳၿပီးေနာက္ အဆိုအတိုင္းလက္ေတြ႔ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္
လုပ္ဖို႔ရန္မွာ အခ်ဳပ္အခ်ာ အဆင့္အတန္းလို စကားသေဘာမ်ဳိးႏွင့္မဟုတ္ဘဲ၊
ဥပေဒအားျဖင့္ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အဓိဌာန္ွရွိဖို႔ လိုတယ္။
ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး သြားဖို႔ရာ
ဥပေဒေရးတဲ့ အခါမွာ အာဏာလႊဲေျပာင္းတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲျဖစ္ေပၚေအာင္
ဖန္တီးဖို႔ ဆိုလွ်င္ ျပည္မမွာ ကရင္ကိုေျမွာက္ၿပီး
ေတာင္တန္းကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို တစ္ဖက္အသံုးခ်မွာဘဲ ဆိုတာပြင့္ပြင့္လင္းလင္း
ေဖၚျပထားပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲဒီအေရးမ်ားကို အကုန္လံုး ၿခဳံစဥ္းစားၿပီး
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ဘယ္သူကေျမွာက္ေျမွာက္၊ ေခ်ာက္ေခ်ာက္၊ ေခ်ာ့ေခ်ာ့
ရည္မွန္းရာလမ္းကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းႀကီး ေရာက္ေအာင္ သြားရန္
ဆံုးျဖတ္ၿပီးပါဘဲ။
အေမွာင္မွ အလင္းသို႔
သို႔ေသာ္ ေတာင္တန္းေဒသဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား မိတ္ေဆြ သေဘာမ်ဳိးသာမက
ေသြးခ်င္းသားခ်င္းမ်ား အေနႏွင့္ ေျပာလိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ
ေတာင္တန္းေဒသမ်ားႏွင့္ ဆိုင္လို႔ လြန္္ခဲ့တဲ့4-5 လကတည္းက အေျခအေနက်ေအာင္
လုပ္ခဲ့ၿပီး ကူညီခဲ့ၿပီး အေမွာင္က အလင္းေရာက္ေအာင္
ဝတ္တရားအတိုင္းေက်ပြန္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ၿပီ။
အယ္သူ႔ ေအာက္မွမေနခ်င္
အဲဒီအထဲမွာ နယ္တနယ္က အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ေနခ်င္တယ္လို႔ ၾကားရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အဖို႔မွာ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္မွာလဲ မေနခ်င္၊ ဘယ္သူ႔လက္ေအာက္မွလဲ
မေနခ်င္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ဘဲ ေနခ်င္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အလင္းေရာင္ထဲက
အေမွာင္ထဲသြားခ်င္တဲ့လူမ်ားရွိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆိုကို အေထာက္ခံဘဲ
ေနနဳိင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ။
Sunday, March 10, 2013
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment